People don’t buy What you do, they buy Why you do it

Simon Sinek

People don’t buy What you do, they buy Why you do it

People don’t buy What you do, they buy Why you do it

Iedereen heeft een Waarom. Het is de reden dat je uit bed komt in de ochtend. Het is jouw doel, drijfveer en overtuiging die je inspireren tot de dingen die je doet. Als je denkt, handelt en communiceert, startend met waarom, dan zul je anderen inspireren.

Met deze gedachte ontwikkelde Simon Sinek een model dat hij The Golden Circle noemt. Volgens Sinek is het vele malen effectiever om eerst te vertellen wat jouw beweegredenen zijn. En dan moet je niet denken aan winst maken of meer volgers krijgen. Dat zijn gevolgen.

Relevante vragen die je op weg zouden kunnen helpen zijn:
Waar geloof je in?
Wat inspireert jou?
Wat zijn jouw belangrijkste normen en waarden?

Pas daarna ga je vertellen hoe je het doet en als laatste wat je verkoopt. Tijdens een TED Talk legt Sinek zijn model uitgebreid uit. Daarbij gebruikt hij het bedrijf Apple als voorbeeld.

1. Why?

We denken graag anders en nemen geen genoegen met de status quo.

2. How?

Dit doen we door het ontwikkelen van prachtig ontworpen producten die gebruiksvriendelijk zijn.

3. What?

Dat heeft ervoor gezorgd dat we geweldige computers verkopen.

Post a Comment